Журнал «Аптечный аудит» —

первое специализированное издание для руководителей

и бухгалтеров предприятий фармацевтической отрасли.

Проект бюджету 2018: на охорону здоров’я передбачено 2,6% ВВП

14 листопада в Парламенті народні депутати розглянули проект Закону України «Про Державний бюджет України на 2018 р.» (реєстраційний №7000).

Сергій Мельник, заступник голови Комітету Верховної Ради України з питань бюджету, зауважив, що профільним комітетом опрацьовано законопроект №7000 з урахуванням висновків Рахункової палати і Головного науково-експертного управління Верховної Ради України. Під час опрацювання Комітет звернув увагу, що у дохідній частині можливе збільшення прогнозу деяких надходжень бюджету, однак при цьому існують ризики в отриманні доходів та надходжень від приватизації.

При підготовці законопроекту розглянуто 2280 пропозицій народних депутатів та комітетів, які узагальнені в таблицю пропозицій. Однак більшість з них не відповідають регламентним вимогам щодо дотримання їх збалансованості.

За результатами проведеної роботи, Комітетом підготовлено проект постанови Верховної Ради України «Про висновки та пропозиції до проекту закону України «Про Державний бюджет України на 2018 рік» та таблицю пропозицій суб’єктів законодавчої ініціативи. Комітетом пропонується врахувати повністю або частково 860 пропозицій та відхилити 1429 пропозицій. Зокрема, пропонується підтримати пропозиції щодо збільшення видатків на діагностику та лікування захворювань у медичних установах Міністерства охорони здоров’я на 208 млн грн., а також за окремими програмами. Таким чином, Комітет ухвалив рішення рекомендувати Парламенту прийняти за основу та в цілому підготовлений проект постанови.

Олександр Яременко, тимчасово виконуючий повноваження голови Рахункової палати України, зупинився на окремих проблемах законопроекту.

«Проведений аналіз законопроекту засвідчив, що даний проект розроблено на основі досить оптимістичних макропоказників, що закладає ризики його виконання. Оскільки у поточному році відмічаються скорочення кредитування економіки, суттєве зменшення обсягів іноземних інвестицій, стагнація в промисловості і сільському господарстві, тобто в основних галузях реального сектору економіки, і це за умов прогнозованого міжнародними фінансовими організаціями на наступний рік охолодження економіки країн Європи та Азії, основних торговельних партнерів України. Враховуючи зазначене, можна зробити висновок, що доходи державного бюджету в наступному році зростатимуть в основному за рахунок імпорту, підвищення цін та девальвації гривні.

По-друге, ключовою проблемою державних фінансів залишаються державні борги. Уряд планує брати нові кредити, причому на 22% більше, ніж в поточному, щоб покрити борги та сплатити дефіцит бюджету. Від державних запозичень наступного року планується отримати п’яту частину фінансових ресурсів державного бюджету. І як наслідок, державний і гарантований державою борг на кінець 2018 р. зросте до 2,7 трлн грн. Це становить 64 тис. грн. на одного українця, що в півтора рази більше, ніж на кінець 2016 р. І це не межа. У проекті бюджету передбачено, як і в поточному році, надати Уряду дозвіл перевищувати граничний розмір державного боргу з метою докапіталізації банків і підтримки Фонду гарантування вкладів фізичних осіб. Уряду потрібно невідкладно затвердити стратегію управління державним боргом, якої немає з 2014 р.», — зауважив О. Яременко.

Антон Яценко, член депутатської групи «Партія «Відродження», висловив готовність підтримати цей законопроект, однак з урахуванням кількох пропозицій. Зокрема, передбачити в бюджеті 2018 р. збільшення субвенції для модернізації та оновлення матеріально-технічної бази Національного інституту серцево-судинної хірургіі ім. М.М. Амосова на 200 млн грн., а також збільшити до 170 млн грн. фінансування за програмою лікування громадян за кордоном та на 1,5 млрд грн на лікування дитячої онкології.

Ірина Сисоєнко зазначила, що в цьому законопроекті, як і в бюджеті на 2017 р., не передбачено виділення коштів на оновлення автопарку екстреної медичної допомоги. А також звернула увагу на необхідність збільшення медичної субвенції на 4 млрд грн для фонду оплати праці медичних працівників.

Після завершення обговорення парламентарі прийняли в цілому даний проект постанови з пропозиціями Комітету з питань бюджету, однак без врахування вищезазначених пропозицій народних депутатів. За відповідне рішення проголосували 260 парламентарів.

Даний документ зобов’язує Кабінет Міністрів України підготувати проект закону України «Про Державний бюджет України на 2018 рік» до другого читання відповідно до прийнятих пропозицій та подати його на розгляд Парламенту у 2-тижневий строк з дня набрання чинності цією постановою.

Відповідно до п. 3 даної постанови вона набуває чинності з дня її прийняття.

Також 15 листопада під час засідання Уряду Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман висловив сподівання на ухвалення законопроекту №7000 в цілому до 10 грудня. У зв’язку із цим він надав відповідні доручення Міністерству фінансів та всій урядовій команді, яка готуватиме проект бюджету до другого читання.

«Я хотів би, аби бюджет ухвалити в першій декаді грудня», — зазначив В. Гройсман.

Він подякував народним депутатам, Президенту України, урядовцям за якісну підготовку законопроекту і проходження його першого читання.

Нагадаємо, законопроектом №7000 основою для розрахунку показників обрано сценарій першого макроекономічного прогнозу, який передбачає зростання реального ВВП на 3%, збільшення номінального ВВП до 3247,7 млрд грн.

Для МОЗ України передбачено виділити 31,5 млрд грн., а загальнодержавні видатки на охорону здоров’я заплановані у розмірі 54,5 млрд грн., тобто разом — 86 млрд грн., що становить 2,6% номінального ВВП.

www.apteka.ua

 

Реклама:

Книжный магазин: